ליפול לתוכך מאת ג'סינדה ויילדר

הרומן הזה תורגם לא מזמן ע"י הוצאת מודן, אבל אני קראתי אותו באנגלית אז לגבי איכות התרגום קשה לי לענות, אבל מתגובות אחרות שקראתי ומדפדוף שלי בספר עצמו לא נתקלתי בבעיות.
הספר הזה משלב אהבה צעירה, אובדן, אשמה, והתחלות חדשות.

נל וקייל מכירים מאז ומתמיד. הם נולדו בהפרש של כמה ימים, שיחקו יחד, למדו יחד הפכו לחברים הכי טובים וביום אחד גם הפכו לזוג נאהבים. קייל היה האהבה הראשונה של נל. שנתיים הם היו ביחד עד שביום אחד כששניהם בני 18 טרגדיה נוראית לוקחת אותו ממנה. טרגדיה שמשאירה אותה עם אשמה נוראית שמלווה אותה שנים.
לאחר הטרגדיה היא פוגשת את קולטון, אחיו הגדול של קייל. קולטון מציע לה נחמה מהסוג שרק מי שכאב ואיבד יכול לתת. זיכרון אותו לילה של כאב ונחמה נשאר טרי גם לאחר שנתיים, כאשר פגישה מקרית בניו - יורק מפגישה בניהם שוב.
קולטון נחוש בדעתו לעזור לנל להתמודד עם השדים שרודפים אחריה, להתמודד עם האשמה ופשוט לחזור להרגיש ולחיות. אבל גם לקולטון יש שדים שרודפים אחריו ועבר קשה שגורם לו להרגיש שהוא לא מספיק טוב בשביל נל ואף פעם לא יהיה למרות משיכתם ההדדית זה לזו.
האם לאחר אובדן כל כך קשה אפשר להמשיך לחיות? למצוא אהבה? תקראו ותגלו

הספר הזה הוא רומן לא רע. הוא מאוד "אמריקאי" ממש כמו סרט רומנטי , כלומר יש בו כל מה שצריך להיות : חברות, אהבה, אבדן וכו...
הספר מנסה לרגש ואפילו להזיל דמעה (לא במקרה שלי), ובמקומות מסוימים הוא באמת מצליח לרגש. אחד הדברים שבאמת אהבתי ובאמת נגעו בי זה השירים שקולטון כתב. הם היו מרגשים וכשקוראים אותם אפשר להתחבר לדמויות יותר בקלות או למה שעברו.
את הדמות של קולטון מאוד אהבתי והתחברתי יותר מלדמות של נל. הוא קשוח, מעונה ורגיש והכל מעורבב ביחד. הוא מרגיש נחות ביחס לאחיו הקטן בגלל הדיסלקציה שלו. הוא עבר תקופה ארוכה וקשה כשעזב את הבית וכל מה שהוא השיג עד עכשיו הוא השיג בעצמו. הוא מרגיש שהוא לא מתאים לנל, ושהוא מתחת לרמתה, וזה רק הופך אותו לדמות יותר טובה.
כמו שאמרתי את נל פחות אהבתי. אני יכולה להבין את האשמה הראשונית, את האבל על האהבה הראשונה ונכון שבגיל הזה הכל נראה מוגזם אבל להפסיק להרגיש ולחיות נראה לי לא במקום. במקום לבכות ולהתפרק  היא חותכת את עצמה. פשוט לא הצלחתי להתחבר לדמות והיא לא נתפסה לי כאמינה.
מה שמחבר בהתחלה בין הדמויות זה האהבה שלהם למוזיקה. אבל כל הקשר בניהם מתפתח יחסית מהר.בפגישה הראשונה שלהם לאחר שנתיים הם שרים זה לזו שיר אהבה ובאמת מרגישים את המילים. לי זה נתפס לא אמין.
הספר מלווה ברשימת שירים ארוכה ומעולה והם באמת הפכו את הספר ליותר טוב לדעתי.
בסופו של דבר נהנתי מהספר, אבל הרגשתי שהוא צפוי ושכבר קראתי או ראיתי דברים דומים
אצלי הוא מקבל 3.5-4 כוכבים.
 
 
אני קראתי את הספר האלקטרוני באנגלית, אבל בעברית ניתן לקנות אותו מודפס דרך אינדיבוק או בחנויות הספרים כמו צומת ספרים וסטימצקי.

לרכישת הספר: http://indiebook.co.il/shop/%d7%92%d7%a1%d7%99%d7%a0%d7%93%d7%94-%d7%95%d7%99%d7%99%d7%9c%d7%93%d7%a8/%d7%9c%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%9c-%d7%9c%d7%aa%d7%95%d7%9b%d7%9a/

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דואט ההונאה: לרדוף אחר הדרקון (1), לחסל את הדרקון (2) מאת טי. קיי. לי

סאבית מאת טרה סו מי

It Ends with Us by Colleen Hoover