האביר בן זונה מאת אביב גבע

את הספר הזה קיבלתי כחלק משיתוף הפעולה שלי עם "הלוחשות לספרים". לפני שהתחלתי לקרוא לא שמעתי על הספר, ובקושי מצאתי תקציר שלו, אבל משהו בו סיקרן אותי והחלטתי לתת לו צאנס.

זהו הסיפור של אמיר.
אמיר הוא צעיר ישראלי, שכל חייו משתנים מהקצה אל הקצה מחליט לנסוע עם חברו תומר לחופשה בדרום אמריקה. חופשה שמלאה במסיבות, אלכוהול, סקס סמים ועוד.... באחד הימים הוא פוגש בבחורה מסתורית ומהפנטת בשם לאורי, ומאותו הרגע הוא מהופנט. לא משנה לו שיש לה חבר בבית ושגם לו מישהי מחכה, כל מה שחשוב זה הזמן שלו עם לאורי כל עוד שניהם באותו מקום. אבל הדברים אף פעם לא הולכים ומסתדרים כפי שרוצים.
מה הסיפור של אמיר ולאורי? האם האביר באמת בן זונה? תקראו ותגלו.

את הספר הזה לקח לי המון זמן לסיים. לא כי לא רציתי שהוא יגמר אלא כי הוא פשוט לא עבד לי. מהפרק הראשון בספר יש קפיצות בין העבר להווה (לפעמים באותה פסקה), קפיצות בין מחשבות, אירועים ומקומות שפשוט הקשו לעקוב אחרי העלילה. לאורך רוב הספר נאבקתי כדי להצליח לעקוב ולהבין אם אני עכשיו בהווה או בעבר ומה הקשר בין מה שאני קוראת הפרק הזה לפרק הקודם. לדעתי הספר הזה היה צריך לעבור עריכה יותר טובה ולנקות ממנו הרבה מהקפיצות האלו. דבר אחד אני כן יכולה להגיד זה שלא נתקלתי בשגיאות כתיב או דפוס לאורך הספר.
למרות שהכתיבה מאוד מבולגנת ולפעמים נראה שזה אוסף מחשבות רנדומליות שנזרקו ביחד רואים שיש פה פוטנציאל. הספר מלא באזכורים פילוסופיים, דברים מהמקרא ומחז"ל. אני לא התחברתי לכל האזכורים הללו שהוכנסו וחשבתי שזה יותר מדי כבד ולא קשור.
רוב הספר מסופר מנקודת המבט של אמיר, והכתיבה מלווה במשפטים באנגלית, ספרדית ולפעמים גם גרמנית. הקפיצה בשפות לא הפריעה לי אבל אפשר היה לוותר על חלק גדול מזה ולהבין איזה שיחות מתרחשות בעברית ואיזה לא
אני לא הייתי מגדירה את הספר הזה כרומן אלא יותר כיומן כגברי. שם הספר והתקציר הספר רומזים על סיפור של אדם שהוא בן זונה, שישקר ויעשה הכל כדי לזיין. בפעול זה לא קרה. אמיר הוא לא אביר או הגבר המושלם אבל הוא לא בן זונה. הוא פשוט גבר שלא התבגר שרוב המחשבות שלו עוסקות בסקס. לא הצלחתי להתחבר לדמות שלו או לדמויות אחרות כי היה חסר לי עומק בהן או עוד קצת רקע שלהן.


לספר הזה אני נותנת 1.5 כוכבים, כי לא הצלחתי להתחבר לאף דמות והוא פשוט לא עבד לי



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דואט ההונאה: לרדוף אחר הדרקון (1), לחסל את הדרקון (2) מאת טי. קיי. לי

It Ends with Us by Colleen Hoover

סאבית מאת טרה סו מי