תחת חסותו מאת בריאנה הייל

“תחת חסותו” הוא הספר החדש שיצא בהוצאת אופוריה. כשהספר יצא בחו"ל שמעתי עליו פה ושם וההמלצות עליו היו לא רעות והכנסתי אותו לרשימת קריאה שלי, אבל משום מה לא הגעתי אליו. כשהספר יצא בעברית החלטתי שהגיע הזמן לראות על מה כולם מדברים. במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם הבית לאוהבות ואוהבי הספרים ועם אתר עברית קיבלתי את הספר לקריאה ולסיקור.

זהו סיפורם של איזבו ולסלו.
לסלו, מנצח מוכשר מוצא יום אחד ברחוב את איזבו ומחליט לקחת אותה תחת חסותו, לתת לה בית וללמד אותה כל מה שהוא יכול על מוזיקה קלאסית ועל צ'לו.
איזבו פורחת תחת ידיו של לסלו וגרה איתו עד גיל 18, אך ערב אחד משנה הכל והם נפרדים ל3 שנים. כעת איזבו חוזרת לחייו של לסלו ומבקשת לחזור להיות תחת חסותו
למה איזבו עזבה? כיצד הכל נגמר? תקראו ותגלו

את הספר הזה סיימתי תוך פחות מ24 שעות. מאוד נהנתי מהספר הזה ואני חושבת שזה אחד מהספרים המהנים שקראתי בתקופה האחרונה.
העלילה זורמת ומעניינת, ומשלבת מסתורין, ארוטיקה, סיפור אהבה ומעט טאבו. נהנתי מאוד מהכתיבה וחבל לי שהספר נגמר כל כך מהר.

אהבתי שהספר מסופר גם מהצד של איזבו וגם מהצד של לסלו. יש בספר פרקים מהעבר ומהווה. אני אהבתי שהפרקים מהעבר לא נמרחים ואפילו יש קפיצות בשנים, אבל לדעתי הם היו צריכים להיות מרוכזים יחד ופחות לחזור אחד על השני.


אני מאוד אהבתי ונהנתי מהכתיבה של הסופרת, אבל דבר אחד שמאוד הפריע לי בספר זה השימוש בכינוי "זונה". במקום לתרום לעלילה ולהנאה מהספר זה הרס לי חלק מההנאה. אין לדעתי שום דבר יפה או טוב במילה הזאת וזה נועד רק כדי להשפיל ולבזות ובאמת שלא רואה סיבה להשתמש במילה הזו ואפשר היה לתרגם אותה אחרת לדעתי (אפילו זנזונת או כל מילה אחרת הייתה עוברת יותר חלק לדעתי מהמילה זונה).
גם השימוש במילה "דדי" קצת הפריעה לי אבל לדעתי זו בחירת תרגום לא רעה יחסית לאופציות אחרות.
הספר הוגדר ע"י אחרים כספר טאבו. יש בספר הזה הפרש גילאים של כ17 שנה אם אני לא טועה, אבל אישית לא הייתי מגדירה אותו כטאבו לא בגלל הפרש הגילאים ולא בגלל העלילה.בספר יש גם אלמנטים של BDSM אבל לדעתי הדגש היה פה יותר על DM (דום-סאב). ובכל מקרה נושא הBDSM היה עדין מאוד לדעתי ולא מספיק מפותח.
תרגום הספר היה מעולה, לא נתקלתי בשגיאות עברית או הדפסה, והשפה תאמה את הסיפור והכתיבה.
אהבתי את הדמויות הראשיות של הספר וגם אהבתי חלק מדמויות המשנה, למרות שלא היו הרבה שיתרמו לעלילה.
את הדמות של איזבו אהבתי. היא נראית תמימה, אבל היא גם נאמנה, מוכשרת ולפעמים גם רואים שיש לה עמוד שדרה ושהיא יודעת לבקש את מה שהיא רוצה ולעמוד על שלה.
את הדמות של לסלו אהבתי. הוא קצת מוזר, נאמן, מוכשר וקשוח, ולמרות שנראה לפעמים שלא אכפת לו מכלום ההפך הוא הנכון. הוא לא ממש אלפא מייל כמו שאני אוהבת וגם לא ממש DOM אבל כשהוא רוצה הוא יכול להיות שניהם. הוא לא מתנצל על מי או מה שהוא, והוא יעשה הכל כדי לגונן על האנשים שהוא אוהב.
כמו שכבר אמרתי זהו רומן ארוטי עם סיפור אהבה, אך חסר בו טוויסטים ועוד קצת עומק לדמויות והעלילה. אני אוהבת דמויות פגומות ושרוטות וכאלה שאפשר להתחבר אליהם, ופה הדמויות לא מספיק שרוטות בשבילי אבל עדיין מאוד נהנתי מהם.
אהבתי מאוד את השילוב של המוסיקה הקלאסית בספר. רק חבל שמגוון היצירות שהוזכרו היה מצומצם.
למרות שמדובר בספר ארוטי אני חייבת להגיד שהסקס לוקח בספר מקום משני בעלילה והכל משולב בצורה לא רעה ככה שזה לא מכביד או גורע מהעלילה
זה ספר יחיד, ולצערי אין לו המשכים כי הייתי רוצה עוד מהסיפור הזה.
אני לספר הזה נותנת 4 כוכבים ובאמת שאני ממליצה עליו בחום לכל מי שאוהבת ספרים רומנטים, ארוטיים עם קצת טאבו ועם סוף צפוי, אבל חייבת להגיד שלמרות שנהנתי מהספר הזה אני לא מצליחה להבין את ההילולה שהספר עשה בארץ ובחו"ל.
את הספר קראתי באפליקציית עברית לאנדרואיד והקריאה הייתה ממש חלקה ומהנה

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דואט ההונאה: לרדוף אחר הדרקון (1), לחסל את הדרקון (2) מאת טי. קיי. לי

It Ends with Us by Colleen Hoover

סאבית מאת טרה סו מי