GREY מאת אי אל גיימס

לפני כ-3 שנים לקראת החגים התחילו לדבר על ספר חדש שהוא סנסציה עולמית ונקרא "חמישים גוונים של אפור". אז קראתי כמה קטעים שפורסמו, והחלטתי לקנות אותו. את הספר סיימתי תוך 24 שעות וישר התחלתי אותו שוב, למרות שהתרגום שלו היה מזעזע לדעתי. כשהבנתי ששאר הספרים לא תורגמו עדיין החלטתי לחפש ברחבי הפייסבוק מידע על שאר הספרים והחלטתי בהמלצת מספר בנות לקרוא את הספרים באנגלית. והשאר הוא היסטוריה: התחלתי לקרוא באנגלית, התאהבתי בז'אנר ובכריסטיאן גריי.

חמישים גוונים היא הטרילוגיה הראשונה שקראתי בז'אנר וכריסטיאן גריי הוא הגיבור הראשון שגרם לי להתאהב בו. קראתי בשקיקה את כל הטרילוגיה כמה וכמה פעמים, את הסרט ראיתי 3 פעמים בנתיים וכמו שאני מכירה את עצמי זה לא הסוף.
בסוף הספר השלישי פורסמו מספר קטעים מנקודת המבט של כריסטיאן והם היו טובים ומעניינים, וקיוויתי שיצא ספר מנקודת מבטו אבל לא חשבתי שהסופרת באמת תוציא אותו. ואז הגיעה ההפתעה הספר GREY יצא ממש ביום ההולדת של כריסטיאן (18.6) והלכתי, קניתי והתחלתי לקרוא.


GREY הוא הספר "חמישים גוונים של אפור" מנקודת המבט של כריסטיאן, מהיום שבו הוא פגש את אנה בפעם הראשונה עד שהוא פוגש אותה שוב בתחילת הספר השני. הסופרת הכניסה את המחשבות שלו, החלומות והסיוטים, את סדר היום שלו ואת ההתנהגות שלו עם המשפחה, הקולגות לעבודה והעובדים שלו, וכמובן את המערכת יחסים שלו עם אנה.

את האמת לא ככה דמיינתי לי את כריסטיאן. בטרילוגיה, או לפחות בספר הראשון, הוא מתואר כאיש עסקים חד,מתוסבך, דומיננטי ולעיתים קר. פה המחשבות שלו וצורת הדיבור וההתנהגות לא מתאימה לא לגבר בן 27-28 ולא לאיש העסקים שהוא.
ההרגשה שלי היא שהיא הפכה אותו לגבר יותר פשוט בשביל שיוכלו להתחבר אליו, אבל זה מוריד מהקסם.
אני מבינה שקשה לכתוב את הדמות שלו ואת הסיפור מנקודת המבט שלו, אבל כריסטיאן צריך להישאר כריסטיאן, וקשה לי לשים את האצבע על מה בדיוק הפריע לי או מה היה חסר לי. אולי פשוט זה בגלל שזה שונה ממה שאני דמיינתי.

מה שכן אהבתי בספר זה שלא היו יותר מדי סצנות שחזרו על עצמם מילה במילה מהספר הראשון, אלא שהיא הראתה אותם מנקודת מבט שלו, או שדילגה על קטעים לא חשובים וגם הוסיפה קטעים שלא היו, קטעים כאשר כריסטיאן בעבודה או עם המשפחה.
גם את המוזיקה שהיא כניסה לספר מאוד אהבתי. מוזיקה מגוונת מכל הסוגים.

למרות הכל אני כן אהבתי את הספר. נכון הוא לא יצירת מופת ולא יזכה בפוליצר, והוא גם פחות טוב מהטרילוגיה, אבל אי אל גיימס הצליחה לגרום לי להיזכר באיך הרגשתי בפעם הראשונה שקראתי את הספר וגם להתאהב שוב בכריסטיאן (גם אם הוא לא כמו שדמיינתי)
אני נתתי לספר 4 כוכבים, כי כריסטיאן תמיד יהיה הראשון בשבילי



הספר כרגע יצא רק באנגלית, ניתן לקנות אותו אלקטרוני או מודפס באמאזון או מודפס בסטימצקי
http://www.steimatzky.co.il/Steimatzky/Pages/Product.aspx?ProductID=25410904

אני משערת שלקראת החגים או סוף השנה יתורגם אבל הוצאת ידיעות שתרגמה את שאר הספרים עוד לא יצאה בהצהרה רשמית

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דואט ההונאה: לרדוף אחר הדרקון (1), לחסל את הדרקון (2) מאת טי. קיי. לי

It Ends with Us by Colleen Hoover

סאבית מאת טרה סו מי