אין בעולם אהבה כמו מאת סמדר שיר

את הספר הזה קראתי בפעם הראשונה לפני כ-10 שנים. הוא אחד מהרומנים הראשונים שקראתי כשהתבגרתי. השנה האחרונה לא הייתה קלה. לצד השמחות היו גם אסונות, מלחמות, מבצעים ולאחרונה גם פיגועים. כל זה מחזיר אותי לא רק לתקופה שקראתי את הספר אלא לתקופה שבה הספר עצמו נכתב.

דפנה רגב לא יכולה ללדת ילדים אבל רוצה לחוות את חווית האמהות יחד עם בעלה הטרי, לכן הם מחליטים להביא ילד בעזרת פונדקאית. ג'ניפר היא האם הפונדקאית שבחרו. לה יש כבר 3 ילדים והיא זקוקה לכסף. בחודש השישי להריונה ג'ניפר מגיעה מאמריקה לביקור בארץ יחד עם בתה הקטנה. במהלך עצירה אחת קטנה במקדולנדס עולמן של שתי הנשים מתהפך וג'ניפר מחליטה לעזוב את הארץ יחד עם התינוק שלא נולד. "זה הילד שלך, אבל אני לא אתן לך אותו, מפני שאני לא מוכנה שהוא יגדל בארץ שבה ילדים חפים משפע מתפוצצים ברחובות"  מטיחה ג'ניפר בפני דפנה ונעלמת. מכאן מתחיל המסע של דפנה. במהלך החיפושים אחר ג'ניפר וילדה שטרם נולד דפנה מגלה מחדש את עצמה, את אהבתה לבעלה ומה המשמעות של להיות אמא.

אמנם הספר נכתב בשנת 2002 והוא מתייחס לתקופת הפיגועים בארץ יש בו המון דברים רלוונטים גם היום.
הספר כתוב בצורה מבריקה. למרות שנושא הספר לא פשוט הספר זורם בצורה חלקה.
גם מי שעוד לא הפכה לאם, או לא חוותה אירועים כאלה בעברה יכולה למצוא משהו להתחבר בספר הזה.
מכל הדמויות שמופיעות בספר הכי התחברתי לדמות של ג'ניפר. היא עברה חיים לא קלים והחליטה לשקם אותם ולהמשיך הלאה, ואפילו האסון הכבד שספגה לא מונע ממנה לגונן על מה שהיא מאמינה בו.
המסע שדפנה עוברת בספר הזה הוא מסע מרתק. מצורת החשיבה של אישה ובת זוג היא מתחילה לפתח מחשבות של אם.
הספר הוא ספר מאוד מרגש, לא פשוט בנקודות מסוימות אבל שווה כל רגע.

מומלץ בחום ואצלי קיבל 5 כוכבים



 הספר יחסית ישן אבל אני מאינה שכן אפשר למצוא אותו בחנוית הספרים כמו סטימצקי או צומת ספרים. ניתן למצוא אותו בספריות העירוניות ברחבי הארץ

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דואט ההונאה: לרדוף אחר הדרקון (1), לחסל את הדרקון (2) מאת טי. קיי. לי

סאבית מאת טרה סו מי

It Ends with Us by Colleen Hoover