מכתב אחרון ופרידה מאת ג'וג'ו מויס

הספר הזה יצא לפני כמה חודשים בהפתעה מוחלטת. אני מאוד אהבתי את "ללכת בדרכך" של אותה סופרת ולכן הסתקרנתי לקרוא את הספר. במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם הלוחשות לספרים קיבלתי את הספר לסיקור.

אלי הייורת, כתבת פנאי בעיתון הניישן מוצאת מכתבי אהבה ישנים בארכיון העיתון בו היא עובדת. אלי מנסה לגלות מה עלה בגורל כותבי המכתבים, ועל הדרך לכתוב כתבה אשר תחזיר אותה לתפקיד כתבת ראשית.
הדרך לכתבה המושלמת חושפת בפני אלי את הסיפור של ג'ניפר ונתניאל אשר החל באוגוסט 1960.
ג'ניפר, חונכה וגדלה בתקופה שאישה צריכה להיות יפה, לתמוך בבעלה ויהי מה ורצוי שתדע לחייך ולשתוק. כראוי לאישה טובה, היא התחתנה עם לורנס, איש עסקים, היא המארחת המושלמת והם חיים באדישות מוחלטת זה לזו, עד שיום אחד נכנס לחייה נתנאל והכל משתנה.

מה הסיפור של ג'ניפר ונתנאל? איך אלי משתלבת בכל הסיפור? תקראו ותגלו


את הספר הזה התחלתי לפני כחודשיים, עזבתי אותו וחזרתי אליו שוב לפני כמה ימים. לקח לי הרבה זמן להתחבר לספר ולסיים אותו.
הכתיבה של הסופרת מעולה ובלשון גבוהה, והתרגום הוא אחד מהטובים שקראתי, אבל עדיין לא התחברתי לספר. הספר עוסק בסיפור אהבה, בגידה, אכזבות והזדמנויות מפוספסות.
לצערי לא הצלחתי להתחבר לאף אחת מהדמויות.
לג'יניפר היה לי קשה להתחבר בגלל התקופה בה היא גדלה ובגלל התנהגותה. אהבתי בה שהיא מוכנה לנסות ולהילחם על הדברים שבאמת חשובים לה ואת האבה שלה לנתניאל, אבל לא אהבתי את הזמן שלוקח לה להגיע לזה, ואת הדברים שהיא מוכנה להקריב עד שתגיע לאושר שלה.
גם לדמות של אלי לא התחברתי. דבר ראשון אלי לא ממש הדמות הראשית בסיפור, והיה חסר לי עוד קצת רקע ועומק לדמות. בנוסף לא אהבתי את הבוגדנות שלה. כן אהבתי את העקשנות שלה וההתמדה בגילוי הסיפור מאחורי המכתבים.
את הדמות של נתניאל אהבתי ושנאתי ביחד. לא אהבתי שהוא בוגדני, יהיר וחלק גדול מהזמן שיכור. כן אהבתי את יכולת הכתיבה שלה ואת האהבה שלו לג'ניפר, ואפילו גם ריחמתי עליו.
הסיפור משלב את ההווה ואת העבר. היה לי קשה להתחבר לקפיצות בזמנים ולקפיצות בין הדמויות המספרות.

בסופו של דבר הספר כתוב מעולה, והתרגום מצויין, אבל לא נהנתי מהספר כמו שחשבתי שאהנה. הספר טוב אבל לא מעולה, ואני נותנת לו 2.5-3 כוכבים


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דואט ההונאה: לרדוף אחר הדרקון (1), לחסל את הדרקון (2) מאת טי. קיי. לי

סאבית מאת טרה סו מי

It Ends with Us by Colleen Hoover