התופת של גבריאל מאת סילביין ריינרד

לפני כ4 שנים התחלתי לקרוא באנגלית בגלל חמישים גוונים של אפור. כשסיימתי את הטרילוגיה ולא ידעתי מה לקרוא נכנסתי לקבוצה שנתנה לי הרבה המלצות. אחת ההמלצות הייתה הטרילוגיה הזו. הקריאה של הטרילוגיה הייתה מאתגרת מבחינת האנגלית, אך העלילה הייתה שווה את המאמץ. כשהספר הזה יצא מתורגם לא יכולתי לחכות עד שאקרא אותו שוב.


זהו הסיפור של ג'וליה וגבריאל.
גבריאל הוא מומחה לדנטה, ומעביר סמינריונים באוניברסיטה בקנדה. עברו המסובך השאיר אותו קר ומסוגר, והוא מעביר את ימיו בלימוד ואת לילותיו להנאות החיים.
ג'וליה התאהבה בסיפור של דנטה כשהייתה נערה צעירה ומאז היא לומדת וחוקרת את הנושא. ג'וליה מתקבלת ללימודים באוניברסיטה בקנדה בתקווה שתגשים את חלומה, אך כשהיא מגלה את זהות המרצה הראשי, אירועי העבר מאיימים למנוע את זה ממנה.
מה הקשר בין ג'וליה לגבריאל? מה הסודות שהם מסתירים? תקראו ותגלו



הספר הזה, ובעצם הטרילוגיה לה הוא שייך היא אחת מהטרילוגיות המדהימות והיפות שקראתי. מדובר פה ברומן מדהים (לא ארוטי) ובסיפור אהבה שמתפתח לאט לאט ומשלב דרמה, סודות, מעט הומור והכי חשוב כתיבה ברמה באיכות גבוהה. למרות שבהתחלה זה נראה כמו עוד סיפור של הגבר העשיר בעל הניסיון והבחורה התמימה זה לא העיקר בספר ויש בספר משהו מיוחד שמבדיל אותו מספרים אחרים

הספר יצא בהוצאה אהבות, ולפני כשנתיים באחד הפוסטים שלהם הם הבטיחו שיתרגמו אותו, ומאז אני מחכה. התרגום של הספר הזה הוא מהטובים שקראתי ובשפה גבוהה שמתאימה למקור,ללא שגיאות תרגום או עברית, אך לצערי נתקלתי בלא מעט (לפחות לדעתי) שגיאות הדפסה.

את הדמות של ג'וליה מאוד אהבתי. היא משכילה, נאמנה, תמימה, רגישה, דואגת וחברותית. אין לה הרבה כסף והיא מסתדרת עם מה שיש והיא גאה במה שהשיגה. היא לא אוהבת לקבל מתנות, להיות תלויה באחרים או להיות חייבת למישהו. היא תמימה אך יודעת לעמוד על שלה כשצריך. והכי חשוב היא יודעת לסלוח ולהתקדם הלאה. בינה לבין גבריאל יש הפרש של כמעט 10 שנים אך היא לא נותנת לזה לעצור בעדה או להפחיד אותה.

גבריאל הוא אחת מהדמויות הגבריות האהובות עלי. הוא שחצן, גאוותן, משכיל, רומנטי, שבור ושרוט. הוא מתוסבך ומתנהג כמו פוץ לפעמים אבל לזכותו יאמר שהוא מודה במגרעותיו. הוא אנין טעם ואוהב להנות מהנאות החיים. הקריירה שלו חשובה לו, אך גם לא יעשה דבר שעלול לפגוע בקריירה של ג'וליה. הוא יודע להתחבר לדנטה ולמשוררים אחרים כדי להביא את עצמו, וככשהוא מגלה מי זו ג'וליה הוא יעשה הכל כדי להשתפר בשבילה.

הסיפור מתקדם ונבנה לאט, העלילה עשירה בפרטים ובקטעי שירה איטלקיים ואין ברירה אלא להישאב לסיפור ולהתאהב בדמויות.  אני לספר הזה נותנת 5 כוכבים וממליצה עליו בחום לכל מי שמחפשת ספר רומנטי ומיוחד.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דואט ההונאה: לרדוף אחר הדרקון (1), לחסל את הדרקון (2) מאת טי. קיי. לי

סאבית מאת טרה סו מי

It Ends with Us by Colleen Hoover