אחרי ש... ("אפטר") מאת אנה טוד

הרומן הזה הפתיע אותי. אחרי כמות הספרים שקראתי בעברית ובאנגלית לא חשבתי שספר על שני צעירים בגיל 18 יכול לעניין אותי, למרות הקרבה שלי בגיל.

הספר מתאר את הסיפור של תרזה "טסה/טס" יאנג והרדין סקוט.
טס היא בחורה שמרנית שכל חייה עבדה בשביל להגיע לציונים שיש לה ולהתקבל לאוניברסיטה שרצתה. כשהיא מגיעה לחדרה החדש במעונות היא פוגשת את סטף השותפה החדשה שלה וגם את הארדין אחד מהחברים של סטף.
הארדין שונה מכל בחור שטס אי פעם פגשה הוא מקועקע, עם פירסינגים, הוא ציני ודיי מניאק. 
הקשר בניהם מתחיל בשנאה ובצעקות ובאויבות. אבל לאט לאט כשהם מתחילים להכיר אחד את השני יותר לעומק הם מגלים שלמרות השוני הגדול בניהם יש להם גם הרבה דברים במשותף.
למרות שהמערכת יחסים בניהם מתקדמת מאויבים לידידים לזוג הם עדיין ממשיכים להתנהג כמו חתול ועכבר לאורך כמעט כל הספר עד הסוף המפתיע.
רוצות לדעת מה הסוף? תקראו ותגלו

אז כמו שאמרתי הספר הזה מאוד הפתיע אותי ולפני שאני אסביר מה כל כך אהבתי בו אני חייבת להגיד שהיו כמה דברים קטנים שטיפה הפריעו לי. 
הדבר שהכי הציק לי בספר זה הקטעים הדומים יותר מדי לחמישים גוונים: גם אנה (מחמישים גוונים) וגם טס לומדות ספרות אנגלית ורוצות לעבוד בהוצאה לאור, שתיהן בתולות תמימות ודי שמרניות. כריסטיאן והרדין שניהם סובלים מסיוטים שעוברים רק כשאנה וטס ישנות איתם.
ועכשיו לדברים הטובים. התרגום של הספר מעולה, כמעט ללא שגיאות, והוא קליל וזורם.
את הדמות של הרדין מאוד אהבתי. למרות שהוא מתנהג בחוצפה ויש לציין שהוא מניאק מושלם הוא גם בחור מאוד מורכב ואפילו רגיש שקל מאוד להתחבר ולאהוב.
טסה היא בחורה שמאוד התחברתי אליה. היא אוהבת להקדים לכל דבר ולתכנן הכל מראש, היא תמימה ואוהבת לרצות אנשים, אבל לאט לאט היא תופסת ביטחון ומתחילה לעמוד על שלה.טסה פוגשת באנשים חדשים ומתחילה לראות את החיים שלה באור אחר ולצאת קצת מהקונכיה שלה. היא לוקחת סיכון שוב ושוב בלסלוח להרדין ולמרות הפחד להיפגע היא מקשיבה ללב שלה ולא להיגיון.

עזבו רגע את הנושא שמדובר בשני ילדים בני 18. הסיפור שלהם הוא משהו מיוחד, ולא ממש צפוי.
מי לא מכיר את התחושה של להתחיל חיים במקום חדש (אם זה לימודים או עבודה או כל דבר אחר), להכיר אנשים חדשים ולמצוא מי אתה באמת. וזה מה שבאמת ראיתי בסיפור הזה. הצלחתי לראות את עצמי בכל כך הרבה דברים אצל טסה (וגם אצל הרדין לפעמים) שפשוט נכנסתי לסיפור הזה ותוך פחות מיומיים סיימתי אותו.
הכל מרגיש הרבה יותר מוחצן ,מרגש , מכעיס והרבה יותר חזק, אבל ככה זה בגיל 18. (לפחות ככה היה אצלי) 
הספר הזה גרם לי לחשוב על מה שאני עברתי בגיל הזה וכל מה שאני הרגשתי אם זה בגיל 18 בביה"ס ובצבא ואם זה יותר מאוחר כשהתחלתי ללמוד ופגשתי אנשים חדשים, והוא הזכיר נשכחות ונגע במקומות שלא חשבתי שספר כזה יכול לגעת. הוא פשוט ספר ממכר ונוגע והסוף מפתיע ומושך שאני לא יכולה לחכות לספרי ההמשך.
מומלץ בחום ואצלי הוא מקבל 5 כוכבים.


את הספר ניתן לרכוש אלקטרוני או מודפס דרך אתר אינדיבוק:


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דואט ההונאה: לרדוף אחר הדרקון (1), לחסל את הדרקון (2) מאת טי. קיי. לי

It Ends with Us by Colleen Hoover

סאבית מאת טרה סו מי