סכיזו מאת נינה אבסוב

הספר הזה יצא לא מזמן, השם של הספר, הקטעים והטיזרים שפורסמו משכו לי את העין והסתקרנתי. בשיתוף הפעולה שלי עם הלוחשות לספרים קיבלתי את הספר הזה לסיקור.

זה הסיפור של כריסטה ונייט
נייט מכיר את כריסטה כבר שנים. שניהם לומדים באותו תיכון, ויש להם אפילו כמה שיעורים ביחד, אך הוא מעולם לא החליף איתה מילה אחת.
כריסטה היא יתומה. אמא נפטרה זמן לא רב אחרי הלידה של כריסטה, ואביה נהרג בתאונת דרכים כשהייתה בת 13. לאחר כמה חודשים לבדה, היא עוברת לגור בבית של הדודים שלה ביחד עם בן דודה. היא מנסה לפתוח דף חדש בעיר חדשה ובביה"ס חדש, אבל הדברים לא הולכים כפי שהיא הייתה רוצה. יום אחד כריסטה מפילה מחברת שחורה, שאותה נייט מוצא והוא רוצה להחזיר לה אך הוא אינו מוצא את כריסטה. מתוך סקרנות נייט מתחיל לקורא בחברת ומגלה שזו לא סתם מחברת אלא היומן של כריסטה מגיל צעיר. נייט נשאב לסיפורים ביומן ומרגיש שהוא מתחיל להבין את כריסטה, אך כריסטה נעלמה ואף אחד לא יודע איפה היא והאמת גם לאף אחד חוץ ממנו לא אכפת
לאן כריסטה נעלמה? מה הסיפור שלה? תקראו ותגלו.


לספר הזה באתי עם ציפייה להנות, ועם הציפייה לספר שונה מהספרים שאני בדרך כלל קוראת. הספר היה באמת שונה כי הוא לא סיפור אהבה או מתח כמו שאני אוהבת, אבל לצערי לא נהנתי ממנו כמו שרציתי.
הספר הוא לא ספר ארוך, ולמרות שלדעתי הכתיבה לא מספיק בוגרת היא דיי זורמת, אבל היא לא אחידה ובהרבה מקומות גם לא אמינה. יש בספר ניסיון להשתמש בשפה גבוהה מדי וזה לא מתאים לדמויות, ומשפט אחר כך שפה יומיומית. אני אציין לטובה את ההגהה שהספר עבר כי חוץ משגיאת הדפסה אחת לא נתקלתי בעוד טעויות.
לצערי נתקלתי בהרבה דברים לא הגיוניים כמו הקטע שבו מודיעים לכריסטה שאביה נהרג. כריסטה היא ילדה בת 13, לא יכול להיות ששני שוטרים יספרו לה וילכו. החוק מחייב להכניס עו"ס ולהעביר את כריסטה לחזקת משפחה, אך כריסטה נשארת לבד מספר חודשים. איפה ביה"ס, השכנים והרשויות? מאיפה כריסטה משיגה כסף לכל הדברים שהיא קונה? בקיצור יש לא מעט חורים בעלילה.
הספר בעצם מורכב משתי דמויות ראשיות: נייט וכריסטה. לאורך רובו של הספר אנחנו מכירים את כריסטה רק ממה שאנחנו קוראים ביומן וממה שנייט תורם לנו. בתור דמות ראשית נייט הוא דמות מאוד חלשה לדעתי. הוא לא עומד על שלו מול החברים שלו, חוץ מלעשן סיגריות, לקטר, לשחק פוטבול ולחפש את מי לזיין הוא לא עושה כלום.
כריסטה היא כבר סיפור אחר. כריסטה היא בחורה שהחיים התאכזרו אליה. שני הוריה נפטרו, הדודה שלה מתעללת בה מילולית, והניסיון שלה לפתוח דף חדש ביה"ס לא מצליח לה. מהר מאוד היא מתמכרת לסמים, שותה ומעשנת ועוד...היא לא רוצה להיות נטל על אנשים ולכן היא בורחת ומרחיקה ממנה את כולם.
במהלך הספר מתגלה שכירסטה סובלת מסכיזופרניה, וזהו הקישור לשם הספר "סכיזו". לצערי הנושא הזה הוא מאוד מאוד שולי בעלילה. במקום שזה יהיה העיקר ויקח חלק גדול ומשמעותי בעלילה, ויביא נפח או טוויסטים, הנושא נשאר לאזכורים בודדים בסוף הספר וזה משהו שמאוד חבל לי עליו.
משהו שחזר על עצמו לאורך כל הספר זה נושא הסיגריות. כמעט כל הדמויות מעשנות, ומעשנות הרבה. לי זה הרס והיה לא אמין, במיוחד שחלק מהדמויות הללו הם שחקני פוטבול בביה"ס שאמורים לשמור על כושר ועל בריאות גבוהה.
בספר אין מתח, או סיפור אהבה, והאמת גם אין טוויסטים. זה סיפור של שני תלמידי תיכון שאין להם דבר במשותף חוץ ממחברת אחת. אני לא הצלחתי להתחבר לא לדמויות ולא לרגשות שלהם.


אני לא יודעת אם אמליץ על הספר הזה לאחרים והוא מקבל אצלי רק 2 כוכבים.


תגובות

  1. שלום חבר, שמי איזבלה איתן, ואני רופאה ואני בת 45. אנא קרא את עדות חיי האמיתית שלי, יש לי כוונה חיובית שהמידע הזה יעזור למישהו שקורא את המאמר הזה, תוך יומיים לשקם נישואים מקולקלים ולשקם את יחסי האהבה האבודים. אחרי שנים של מערכת יחסים עם איתן, הוא נפרד ממני, עשיתי כל מה שיכולתי כדי להחזיר אותו לאהוב אותי, אבל כל מה שעשיתי היה לשווא, כל כך רציתי אותו בגלל האהבה שיש לי אליו , שאלתי אותו עם הבטחתי לכל מה שהיה לי, אבל הוא סירב. הסברתי את הבעיה לעמית שלי בעבודה והיא הציעה לי לפנות לאשף אהבה שיוכל לעזור לי להחזיר לו את האהבה, אבל אני מסוג האנשים שמעולם לא חשבו שחלק מכשפי אהבה קיים או עובד, לא היה לי ברירה אבל לנסות את זה, שלחתי מייל לערוץ הקסם והוא אמר לי שאין בעיה שהכל יהיה בסדר לפני שלושה ימים, שהאקס שלי יחזור לפני שלושה ימים, הוא זרק לחש אהבה לאוויר באופן מפתיע היום השני היה בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר. המאהב לשעבר התקשר אליי בנייד, כל כך הופתעתי שעניתי לשיחת הטלפון וכל מה שהוא אמר זה שהוא כל כך מצטער על כל מה שקרה שהוא רצה שאחזור אליו על כך שהוא אוהב אותי כל כך. כל כך שמחתי ולכן התחלנו לחיות באושר ביחד. בדרך זו אתה יכול ליצור איתו קשר אם אתה צריך עזרה כלשהי אתה יכול ליצור איתו קשר עם כתובת הדוא"ל הזו: dralaba3000@gmail.com או ליצור איתו קשר בוואטסאפ / viber עם המספר הזה: +1(425) 477-2744 ... :) . . :) .. :) .. :) .. :). . :)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דואט ההונאה: לרדוף אחר הדרקון (1), לחסל את הדרקון (2) מאת טי. קיי. לי

סאבית מאת טרה סו מי

It Ends with Us by Colleen Hoover