קורטיזנה למאסטר מאת לילי ווייט

הספר הזה שהוא הראשון מסדרה יצא לא מזמן בהוצאת "ספרות שנוגעת". לא שמעתי על הספר לפני שיצא אבל הספר הגיע עם אזהרות של הסופרת וההוצאה,  והביקורות עליו היו חלוקות גם בארץ וגם בחו"ל וכששמעתי שגם הסירו אותו מאמאזון (לא בדקתי אם זה נכון או לא) הסתקרנתי והחלטתי לקרוא אותו. במסגרת שיתוף הפעולה עם אתר "עברית" קיבלתי אותו לקריאה ולסיקור.
זה הסיפור של איידן ורבקה.
איידן הוא מאסטר ומאמן קורטיזונות באגודה סודית ונחשבת. כשהוא מקבל את ההזמנה החדשה שלו רבקה הופכת להיות המטרה החדשה
רבקה מנסה להסתגל למציאות החדשה ולשנות אותה לטובתה
כיצד הכל יגמר? תקראו ותגלו
את הספר הזה אני סיימתי לקח לי כשבוע לסיים ומה שבטוח ספר כזה עוד לא קראתי. הספר הזה מוגדר כרומן אפל ואפילו במקומות מסויימים ראיתי את הספר הזה מתואר כספר BDSM. אני חייבת להגיד שזה ממש אבל ממש לא המקרה. רומן אפל מרמז שיש פה איזשהו סיפור של רומן/אהבה/רומנטיקה וזה הכי רחוק מהמציאות. אני אישית הייתי מגדירה את הספר הזה כמותחן פסיכולוגי או אפילו מותחן פסיכולוגי אפל ואירוטי אבל בטח שלא רומן וכמובן שלא BDSM  כי זהו עולם שהחוק הכי חשוב בו זה “שפוי, בטוח ובהסכמה” ובספר הזה זה היה הכל חוץ מהמשפט הזה. אישית אני מגדירה את הספר הזה "כמניפסט לאנס"
היה לי קשה להתחבר לספר. אני קוראת פה ספרי אופל ואפילו יכולה להנות מחלקם אבל פה זה לא קרה. אין ספק שהסופרת יודעת לכתוב ולספר סיפור אבל הספר עצמו שעמם אותי. לא הרגשתי שיש היגיון מאחורי רוב המעשים בספר (כמו העובדה שהדמות מתרברבת בעובדה שהוא יכול לשבור את הנפש של החטופה תוך שבוע) או הקפיצות הלא ברורות בזמנים נראה כאילו עבר יום אחד ופתאום מתברר שעבר חודש).  הספר הזה הגיע עם אזהרות שהוא לא מיועד לבעלות לב חלש (או קיבה חלשה) ואני מסכימה עם האזהרות. אותי הספר הגעיל ושעמם

מבחינת התרגום והעריכה נעשתה פה עבודה טובה, ולא נתקלתי בשגיאות עברית או הדפסה.
לא הצלחתי לאהוב או להתחבר לדמויות.
אני רואה את איידן כסוציופת וכאנס. לא אכפת לו מרגשות של אחרים, המעשים שלו לא מגעילים אותו והוא גם לא מונע מרגשות.  הוא, וגם אחרים טוענים מספר פעמים שאיידן הוא המאסטר מספר אחת בלי הסברים למה. אוקי הבנו לא צריך לחזור על הנושא הזה עם כל דמות חדשה שפוגשים. הוא מתיימר להיות אלפא מייל ומאסטר אבל בפועל הוא גבר מתעלל ואנס.
רבקה היא דמות לא ברורה בעיני. בהתחלה ריחמתי עליה. היא נחטפת, נאנסת ונמצאת במקום בעייתי. אבל רגע אחד היא כנועה ורגע אחד היא נלחמת, רגע אחד היא טוענת שהיא נאנסת ורגע אחרי זה מבקשת שיכו אותה וגם מכה אחרים. דמות לא עקבית והיא מאוד עצבנה אותי.
הספר מלא בתיאורי סקס חלקם עדינים וחלקם אכזריים, והגיבורה גמורת כל פעם שרק נוגעים בה. ולמרות הכל כל מה שאני רואה זה אונס. גם מה שמצטייר כבהסכמה זה אונס. רבקה עברה שטיפת מוח ואולי אפילו לוקה בתסמונת שטוקהולם, אבל כל תיאורי הסקס בספר הזה (ויש המון) אינם לוהטים או במקום ומתארים אונס שנמשך ונמשך.
אין לי בעיה עם ספרי אופל כשיש בהם איזשהו היגיון או מתח או רומנטיקה...משהו שיוסיף טעם לספר ולא רק סקס למען הסקס. אני לא ממליצה על הספר הזה ובטוח שלא אמשיך לבאים בתור בסדרה והוא מקבל ממני 1.5 כוכבים
הספר נקרא באפליקצית עברית לאנדרואיד והקריאה הייתה חלקה ומהנה 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דואט ההונאה: לרדוף אחר הדרקון (1), לחסל את הדרקון (2) מאת טי. קיי. לי

It Ends with Us by Colleen Hoover

סאבית מאת טרה סו מי