כלוב זהב - ליהי שן

"כלוב זהב" הוא ספרה השני של ליהי (ספרה הראשון יצא באנגלית ולא תורגם) והוא גם הספר הראשון שלה שאני קוראת. שמעתי הרבה על הספר לפני שנגשתי אליו, גם דברים טובים וגם רעים והסתקרנתי והחלטתי לקרוא בעצמי.
גילוי נאות, את הספר קיבלתי מההוצאה לסיקור.


זהו הסיפור של עדן וארי
עדן היא מלצרית צעירה, שעובדת בשביל לפרנס את עצמה ולהקל מעט על הוריה. רם אחיה התאום של עדן הסתבך עם העולם התחתון, ולאחר שהוריהם גירשו אותו מהבית עדן מנסה לעזור לו. לילה אחד כשהייתה אמורה להיפגש איתו היא מוצאת אותו עם האנשים להם הוא חייב את הכסף.
ארי, אחד מראשי ארגוני הפשע הגדולים מציע לעדן הצעה, הוא יוותר על החוב של אחיה ויכניס אותו לגמילה אם היא תתחתן איתו.
בלית ברירה כדי להציל את חייו של אחיה התאום היא מסכימה.
היחסים בין עדן לארי מתפתחים משנאה, לאדישות, לידידות ואפילו לאהבה, אבל כשאתה ראש ארגון פשע בעולם התחתון החיים לא נשארים רגועים לאורך זמן.
רוצים לדעת איזה מהמורות עדן וארי הולכים לעבור? תקראו ותגלו.



את הספר אני סיימתי כבר לפני כשבועיים, אבל הייתי חייבת לקחת את הזמן ולגבש דעה עליו.
מצד אחד אני חושבת שהעלילה טובה מאוד, אבל מצד שני אני חושבת שרמת הכתיבה והעריכות לוקות מאוד בחסר. היו מקומות שניסו להכניס שפה גבוהה שלא התאימו לא לדמויות ולא לסיטואציה. מצד אחד דיבור ערסי ומצד שני דיבור של אבשלום קור. השילוב לא עבד לי טוב. סך הכל הכתיבה לא רעה אבל יש פה מקום לעוד עבודה ועריכה. לי אישית קשה להאמין שזה מבוסס על סיפור אמיתי. אני לא נתקלתי בשגיאות כתיב או הדפסה
היה לי מאוד קשה להתחבר לעדן ורק בפעמים בודדות הצלחתי. היה לי מאוד קל להתחבר לרגש של הבגידה והכעס שלה על אחיה ועל הגורל שלה, אבל לכל החלק של ההתאהבות המאוד מהירה יש לציין לא הצלחתי להתחבר או להבין.
אני מבינה שזה סיפור בדיוני ולא הכל חייב להיות הגיוני אבל אני רוצה להתחבר ולהרגיש את סיפור האהבה. אפילו בספרים אפלים אני יכולה להתחבר אל הסיפור אם זה בגלל תסמונת שטוקהולם או בגלל שינוי באופי של הדמויות או בגלל שהם מבלים הרבה ביחד, אבל כאן זה פשוט לא עבד לי.
ארי הוא סוג של אלפא מייל, אבל לא מהסוג שאני אוהבת. הוא ערס חד וחלק. הוא אולי נמשך לעדן, אבל הוא לא נאמן וזה אולי מתאים לעלילה אבל לא לטעם שלי.
בסופו של יום, אני חושבת שבתור רומן פשע זה רומן לא רע. לצד ה"רומנטי" לא התחברתי. אבל אני כן סקרנית לדעת איך הכל יתפתח בעתיד
אני נותנת לספר 3.5-4 כוכבים


הספר זמין לרכישה במודפס ואלקטרוני.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דואט ההונאה: לרדוף אחר הדרקון (1), לחסל את הדרקון (2) מאת טי. קיי. לי

סאבית מאת טרה סו מי

It Ends with Us by Colleen Hoover