מלחמת התשוקה מאת ג'ון גריי

"מלחמת התשוקה" הוא הספר הראשון שתורגם ע"י מטר מתוך סדרה חדשה, ולומר את האמת עד שקיבלתי אותו "מאקדמיה לסוקרות" של "הלוחשות לספרים" לא שמעתי עליו בכלל. המקור באנגלית בנוי מ8 נובלות קצרצרות שבעברית 6 מהן אוחדו לספר הזה. אני מניחה שאם יתרגמו את ההמשך זה יהיה שתי הנובלות האחרונות.
בתקופה האחרונה קראתי ספרים כבדים יותר ומעט אפלים והספר הזה היה קליל ומתוק ובדיוק מה שהייתי צריכה כדי לשבור את השגרה.


זהו הסיפור של אלזי והנרי.
כשאלזי ואחיה הגדול, גייסון, היו בחטיבת ביניים הם עברו לבית חדש ולבית ספר חדש. הנרי שגר כמה בתים לידם הפך מאוד מהר לחבר הכי טוב של גייסון, וגם למושא האהבה הראשונה והסודית של אלזי. הקשר בין גייסון להנרי מתחזק מיום ליום והנרי הופך לבין בית במשפחה של אלזי. השנים עוברות גייסון והנרי מתגייסים לחיל האוויר ואלזי שסיימה את לימודיה בקולג' מחפשת מקום לגור בו. כשגייסון נשלח לאפגניסטן אלזי מקבלת את חדרו בדירה שהוא והנרי חולקים. אירוע אחד טראומטי משנה לגמרי את חייהם של הנרי ואלזי ובזמן שהם עוזרים אחד לשניה הקשר בניהם מתהדק עד שהם הופכים לחברים הכי טובים. אבל המשיכה והאהבה של אלזי להנרי אף פעם לא נעלמה לחלוטין ולילה אחד של שכרות מחזיר הכל, ולרגע נראה שהדברים מתחילים להתקדם בכיוון הנכון אבל אז הנרי מקבל הצבה באפגניסטן, והחיים של שניהם משתנים
האם הם ימצאו את הדרך אחד לשניה? האם האהבה תנצח? תקראו ותגלו.


כשמרפי הוא בן זונה כל מה שנשאר לעשות זה להחזיק חזק ולהנות מהנסיעה.
המשפט הזה (ולא הוא לא מופיע בספר) מסכם בערך את כל התחושות שלי לגבי הספר הזה. הסופרת שכתבה אותו כנראה מאוד מחבבת את מרפי (או הוא אותה עוד לא החלטתי) כי כשכבר הכל מתקדם בכיוון אחד בא מרפי וטורף את הקלפים מחדש.
הכתיבה בספר הזה מאוד קלילה ומושכת, והתרגום מעולה, אבל אם אני אקרא את המשפט "תוקע אותה/אותך" אני אצרח. העלילה מעט שבלונית וצפויה אבל לא חסרים בה טוויסטים.
הספר מסופר כולו מנקודת המבט של אלזי, אך כשהסופרת רצתה להראות את נקודת המבט של הנרי לאירועי העבר היא הכניסה את זה בצורה עקיפה של קלטות שלו, וככה קיבלנו מידע חדש, ואני חייבת להגיד שזו דרך מתוחכמת וחמודה להביא נקודת מבט חדשה.
אני מאוד אהבתי את אלזי. היא דמות חצופה, חזקה, חמודה, צינית ועם הומור. היא יודעת לשמור טינה וקשה לה לסלוח לפעמים, אבל היא גם יודעת להילחם על מה שהיא מאמינה בו. כשהנרי מבקש ממנה עוד הזדמנות היא לא ישר נופלת לרגליו ואומרת "תודה" אלא היא גורמת לו לעבוד ולעבוד קשה בשביל לקבל את ההזדמנות שהוא רוצה.
לגבי הדמות של הנרי הרגשות שלי חצויים. מצד אחד אהבתי אותו. הוא נאמן, אמיץ, חמוד ומצחיק. אבל מצד שני הוא לא סגור על עצמו, ובמסע לגילוי העצמי הוא פגע באנשים שחשובים לו.
הספר מתקדם ונראה שהסיפור של אלזי והנרי מסתיים בצורה מושלמת, אבל משפט אחד בסוף הספר גורם לי לחשוד שהסיפור עוד לא נגמר, וזה משאיר אותי במתח.
לסיכום אני מאוד מאוד נהנתי מהספר ואני חושבת שהוא ממתק אמיתי, ואני נותנת לו 4 כוכבים.




הספר זמין לרכישה גם מודפס וגם אלקטרוני.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דואט ההונאה: לרדוף אחר הדרקון (1), לחסל את הדרקון (2) מאת טי. קיי. לי

It Ends with Us by Colleen Hoover

סאבית מאת טרה סו מי