פרשת רמברנדט- דניאל סילבה

ספרי מתח מאז ומתמיד אהבתי לקרוא. יש בהם משהו סוחף. דניאל סילבה, הסופר של הספר הזה יודע בדיוק איך לכתוב כדי לסחוף אותי. והוא מצליח כל פעם מחדש. הספר הזה הוא הספר ה5 מתוך 6 ספרים שתורגמו ואני מציעה לקרוא לפי הסדר שלהם. למרות שכל ספר עוסק בעלילה אחרת, הדמויות הן אותן דמויות ויש דברים שמשפיעים על הספר הזה וקרו בספרים הקודמים.

בספר הזה, גבריאל אלון סוכן המוסד הישראלי, מתגורר עם אשתו בעיירה ציורית באנגליה לאחר שפרש מתפקידו כסוכן מוסד. גבריאל הוא גם רסטורטור של יצירות אמנות. כשחברו ג'וליאן אשווד פונה אליו בבקשה לעזרה הוא יוצא לחקור העלמות ציור מיוחד ונשכח של רמברנדט. גביראל מגלה שהאחראי על שחזור יצירת האומנות הזו נרצח ושהציור עצמו נגנב. במהלך חקירותו מתגלים סודות, שקרים ותככים שמגיעים עוד לתקופת מלחמת העולם השנייה.
לאיזה צרה הכניס עצמו גבריאל הפעם? מה הקשר בין הציור לשואה ולאישה יהודייה אחת? תקראו ותגלו.

כמו שאמרתי הספר הזה פשוט סוחף ומהנה. הכתיבה ותרגום הספר ברמה גבוהה, אין שגיאות והוא פשוט זורם. יש פה שילוב מעולה של מתח, מסתורין, אקשן, אומנות ואהבה.
אחד הדברים שריגשו אותי בספר היו הקטעים והזיכרונות של הלנה, ניצולת השואה. למרות שפחדתי שהקטעים יהרסו לי את הקריאה או סתם יכבידו הם היו במינון הנכון, וכתובים בצורה כזאת שבלעדיהם הייתי מרגישה שמשהו חסר בספר.
גבריאל אלון הוא סוכן המוסד האולטימטיבי. הוא קצת מכל דבר: אומנותי, רגיש, נאמן, משכיל ובעיקר יצירתי. כל מה שהוא רוצה זה להשתקע ולהחלים בפיסת גן העדן שלו עם אשתו אבל הנאמנות למדינה ולחבריו חשובה יותר. הוא מוצא דרכים יצירתיות להגיע לאמת והוא לא יעצור עד שישלים את המשימה.
כל דמות משנה בספר הזה מוסיפה עוד נקודת מבט, עוד חתיכת פאזל שנופלת למקום ובעיקר הופכות אותו ליותר מהנה לקריאה.

אני קראתי את הספר הזה לפני כחודש וסיימתי אותו ביומיים. לא הצלחתי לעזוב אותו. הוא נשאר איתי עד היום
הוא מקבל אצלי 5 כוכבים ואני מחכה להתחיל כבר את הספר הבא בסדרה.



את הספר ניתן לרכוש בצומת ספרים, סטימצקי וחנויות נבחרות (ונכון לעכשיו הוא משתתף במספר מבצעים)
ממה שידוע לי לא ניתן לרכוש אלקטרוני

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דואט ההונאה: לרדוף אחר הדרקון (1), לחסל את הדרקון (2) מאת טי. קיי. לי

סאבית מאת טרה סו מי

It Ends with Us by Colleen Hoover