ברמן מאת שי עמית

אחרי 3 שנים של קריאה כמעט רק באנגלית מתחשק לי לחזור לקרוא יותר בעברית, אבל למצוא ספר בעברית שכתוב טוב, עם עלילה מושכת נעשה משימה מאוד קשה עבורי. ואז שמעתי על הספר הזה ולא רק שהביקורות מהללות לשם שינוי גם זה ספר שנכתב ע"י גבר. אז החלטתי לתת לו צאנס, ולא הצטערתי לרגע.

בספר הזה אנחנו פוגשים את אריק. אריק הוא ברמן כבר כל כך הרבה שנים שהוא כבר לא זוכר כמה זמן הוא במקצוע. כל ערב מחדש הוא מעלה מופע במיוחד בשביל הלקוחות, מיליון כובעים הוא יחליף בערב אחד העיקר שכולם יצאו מאושרים. אבל מה עם האושר שלו? זה כבר סיפור אחר.
זה סיפור שמביא  את העבר והווה של אריק בתוך חיי הלילה הסוערים בת"א, ניו יורק ואמסטרדם.


אני מאמינה שכל אדם קורא ספר בצורה אחרת, ורואה דברים שאולי אחרים לא ראו או שאפילו הסופר לא התכוון אליהם.
בספר הזה אני רואה מסע לגילוי עצמי ולמציאת האושר.
זהו רומן המשלב הרבה רגשות ומחשבות,מעט מתח ודרמה ואפילו קטעים ארוטיים (אך לא הייתי מגדירה אותו רומן ארוטי).
אריק מרגיש חלול וריקני אחרי שנים של עבודה כברמן ואינספור נשים שפגש ושכב איתן, והוא מחליט לנסות להבין מה גורם לריקנות ואיך אפשר להתגבר עליה.
הספר נפתח כשאריק בניו יורק וחיי את חייו ומחפש משמעות, אך אנחנו קופצים בין ההווה של אריק בניו יורק לעברו כנער שעובד בקיבוץ קטן, לחייו ועבודתו באמסטרדם ואפילו לחייו בת"א. כל פרק כזה מוסיף לנו עוד מידע ועוד רובד לדמותו של אריק, דמות שלא מפסיקה להתפתח.

מאוד אהבתי את הכתיבה בספר, למרות שההתחלה הייתה לי קצת איטית, לאט לאט הצלחתי להיסחף עם הסיפור. ואפילו הקפיצות בין העבר להווה לא הפריעו לי.
הכתיבה והעלילה זרמו לי, לא נתקעתי פה על שגיאות כתיב או על שגיאות בעברית. הכל פשוט זרם ומשך.
כמו שכבר אמרתי הדמות של אריק לא הפסיקה להתפתח, ודברים שסיקרנו אותי בפרקים הראשונים נפתרו רק בסוף.
יש בספר אוסף של דמויות שכל אחת מביאה משהו חדש איתה והן רק תורמות לעלילה ולאריק ולפעמים גם מדגישות את הניגוד בין אריק לבינם.
אני חייבת להודות שהדמות של אריק, והסיפור בכללי הזכירו לי לא פעם את הסרט "קוקטייל" עם טום קרוז, אבל הזכירו בצורה הכי טובה שיש.


זה לא עוד סיפור אהבה או סיפור סינדרלה זה סיפור של גילוי עצמי, וכמו שכתוב בתקציר "סיפור על התבוננות פנימה, על עלייה ונפילה, ריקנות והצלחה, ועל החיפוש הנואש אחר ההכרה והאהבה, עד לניצחון על ההרס העצמי."
גם כשהייתי צריכה לעזוב את הספר, וגם אחרי שכבר סיימתי אותו העלילה והדמויות לא יצאו לי מהראש.

אני לספר הזה נתתי 4 כוכבים (כי ההתחלה הייתה לי איטית) ואני ממליצה בחום על הספר.



הספר יצא בשנת 2011 ואני מצטערת שחיכיתי כל כך הרבה זמן לקרוא אותו.
הוא זמין גם כמודפס וגם אלקטרוני:

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דואט ההונאה: לרדוף אחר הדרקון (1), לחסל את הדרקון (2) מאת טי. קיי. לי

It Ends with Us by Colleen Hoover

סאבית מאת טרה סו מי