VIP מאת מ.רובינסון

על הספר הזה שמעתי לא מעט לפני שתורגם. הביקורות היו מעורבות אבל כל זה רק תרם לחשק שלי לקרוא.
ואני ממש שמחה שקראתי.
VIP הוא החלק הראשון בטרילוגיה.

הספר כתוב משתי נקודות מבט לכל אורכו: מנקודת המבט של סבסטיאן ושל איזבלה. עד אמצע הספר בערך אנו קוראים את הסיפור חיים של כל אחד מהם עד שהם נפגשים בפעם הראשונה.
סבסטיאן גדל בבית מושלם. לא היה חסר לו כלום, ומגיל שנתיים החברה הכי טובה שלו היא ג'וליה, ביתם של החברים הכי טובים של ההורים. מאותו רגע הם עושים הכל ביחד ולא נפרדים.
ביום בהיר אחד, כשסבסטיאן בן 12, הוריה של ג'וליה מאמצים עוד ילדה בגילה בשם אוליביה. ומשם הכל מסתבך.
בניגוד לסבסטיאן לאיזבל לא היו חיים מושלמים. ההיפך הוא הנכון. איזבל גדלה בבית שבו לא הכירה את אביה, ואמה הייתה זונה מכורה לסמים. כסף, אוכל,בגדים היו דברים נדירים בבית ובגיל 16 היא עוזבת הכל ומגיעה לעיר חדשה.
לאחר כשנתיים בעיר היא פוגשת באישה שלוקחת אותה מעבודתה כברמנית לבחורת VIP, נערת ליווי, ושם חייה משתנים לנצח.
כשסבסטיאן ואיזבל נפגשים בפעם הראשונה, סבסטיאן הוא גבר נשוי ואב לילד קטן, אך הרגשות והמשיכה המינית החזקה מובילה לאירועים שמשנים את החיים שלהם ושל הסובבים אותם. רוצים לגלות מה? תקראו ותגלו.



אני כל כך שמחה שהחלטתי לקרוא אותו. לקח לי קצת יותר מ24 שעות לסיים אותו. היה לי מאוד קשה לעזוב אותו. בזמן שקראתי עלו לי המחשבות שהוא "סיפור סינדרלה מודרני" או "אישה יפה עם טוויסט" אבל מה שבטוח הוא ספר מוצלח ומהנה.
אני בדרך כלל אוהבת כתיבה גבוהה, אבל גם אין לי בעיה לראות בספר מילים כמו שיט, פאקינג, מזויין וכדומה...הדבר שהציק לי בתרגום זה המושג "איזה דפק" והרגשתי שבא לי לצעוק כשהוא חזר על עצמו שוב ושוב ושוב. אבל חוץ מזה התרגום והעריכה של הספר הזה היו מעולים. חוץ מ2-3 שגיאות הדפסה לא נתקלתי בטעויות.
הספר הזה הוא שונה מאוד משאר הספרים שתורגמו עד היום. יש פה סיפור אהבה גדול מהחיים, אבל יש פה גם סיפור אהבה בלתי אפשרי. הוא ספר שמשאיר אותך עם רגשות מעורבים. אהבתי ואז שנאתי את הדמויות ושוב פעם אהבתי. הכתיבה פשוט מעולה.
כמו שכבר אמרתי הסיפור אהבה של סבסטיאן ואיזבלה היה גדול מהחיים וגם בלתי אפשרי. אבל לסבסטיאן זה לא סיפור האהבה הראשון. סבסטיאן נשוי לג'וליה שאותה הוא מכיר מהיום שנולדה. לקח להם זמן להגיע לאיפה שהם היום אבל הוא נשוי לה באושר ויש להם ילד מקסים.
סבסטיאן הוא לא הדמות הגברית שאני בדרך כלל אוהבת. הוא עצמו לא דמות חזקה מספיק. הוא שקרן ובוגד אבל הוא גם נאמן לחברויות שיצר ולבנו. הוא לא רוצה לפגוע באנשים שהוא אוהב והוא נלחם ברגשות שלו עד  שאינו יכול להילחם יותר.
איזבל היא בחורה שבאה מכלום, שהחליטה שאהבה היא דבר מיותר, ויש לה חומות מסביב ללב ולרגשות שלה. חומות שקמו בגלל העבר ובגלל העבודה שלה. היא דמות מאוד מסקרנת ואהבתי לראות את ההתפתחות שלה.
הדבר העיקרי שהפריע לי בספר זה שעד אמצע הספר אין קשר בין שתי הדמויות הראשיות. ואני קוראת וקוראת ומחכה לראות מתי זה יבוא. אז נכון זה גורם להתעניין בספר אבל לי זה קצת הציק.
בספר יש סיפור של בגידה, שימוש בסמים ואפילו אזכורי אונס אז הוא לא לבעלות לב חלש.

אני מאוד נהנתי מהספר, והדמות של "מאדאם" מאוד סיקרנה אותי ואני מחכה לספר השני שיביא את הסיפור שלה.
הספר אצלי קיבל 4.5 כוכבים והוא מומלץ בחום.





כרגע הספר רק אלקטרוני.
לרכישה:
http://indiebook.co.il/shop/%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%A7%D7%99%D7%A0%D7%93%D7%9C/vip/

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דואט ההונאה: לרדוף אחר הדרקון (1), לחסל את הדרקון (2) מאת טי. קיי. לי

סאבית מאת טרה סו מי

It Ends with Us by Colleen Hoover