מרכבות באיילון מאת לימור מויאל

לפני כ-3 שנים, אחרי שקראתי את "חמישיים גוונים של אפור" והבנתי ששאר הספרים עוד לא יצאו בעברית, חיפשתי מה לקרוא עוד, והאם שאר הספרים כבר יצאו באנגלית, ומצאתי "קבוצת תמיכה" שעודדה אותי לקרוא באנגלית ולהיפתח לז'אנר החדש. בקבוצה הזו פגשתי גם את לימור מויאל. לימור וחלק מחברותיה התמכרו כל כל לספרות MM (רומן בין שני גברים) שהן טוענות שהן כמעט ולא קוראות דברים אחרים. לאחר שכנועים רבים החלטתי לנסות גם אני ספרות MM, ולמרות שלא התמכרתי כמוהן, זה עדיין תת - ז'אנר שאני אוהבת לקרוא, ולכן כששמעתי שלימור כתבה והוציאה רומן MM ישראלי ראשון הבטחתי לעצמי שאני אקרא. לקח קצת זמן עד שהגעתי אליו, אבל כשקיבלתי את הספר לסקירה ממועדון סלונה, עם הקדשה מרגשת מלימור, דחיתי את שאר הספרים ברשימה והתחלתי איתו.


"מרכבות באיילון" מביא את הסיפור של דן גרין, ותום פרידמן.
דן, גרוש בן 34 הוא המנכ"ל של חברת ביוטכנולוגיה שהקים. על פניו לא חסר לו כלום: יש לו עבודה שהוא אוהב, בית גדול וגם כסף לא חסר לו. אבל דן לא מרגיש שלם, הוא בודד והוא לא יודע להתמודד עם הרגשות שלו. בהחלטה של רגע הוא מחליט שהוא רוצה להתנדב ולתרום משהו חזרה לעולם, וככה הוא מוצא את עצמו פותח את ביתו לחייל בודד מטקסס.
תום עזב את ביתו ומשפחתו בארה"ב ועלה לארץ כדי להתגייס לצבא ולהמשיך את לימודיו בארץ. לאחר משבר משפחתי קטן עם דודתו שחיה בארץ הוא מוצא את עצמו בביתו של דן. תום לא מסתיר את היותו גיי מפני דן, אבל את המשיכה שלו לדן הוא מנסה ככל שביכולתו להסתיר.
למרות הבדל הגילאים בניהם, ולמרות ששירותו הצבאי של תום מונע ממנו להיות בבית לתקופות ארוכות, הקשר בין דן לתום מתחזק ובמהרה הם הופכים לחברים טובים.
כשדן מתחיל להימשך מינית לתום, ורגשות לא מוכרים עולים בו, הדברים מתחילים להסתבך בניהם.
האם הם יצליחו לפתור את הדברים? איך דן יתמודד עם רגשות חדשים? תקראו ותגלו.



אני מאוד שמחה שקראתי את הספר הזה. הוא כתוב בצורה מדהימה והעלילה מרתקת.
קראתי בשנים האחרונות המון רומנים, ומתוכם מספר לא קטן של ספרי MM, והספר הזה לא נופל מהם.
כמו שאמרתי, אהבתי את הכתיבה בספר הזה, היא זורמת, קלילה ובעיקר מתאימה לארץ ולסיפור.
למרות שאהבתי את הכתיבה,חסרה לי עוד עריכה לשונית והגהה. היו יותר מדי קפיצות בין המחשבות של דן לשל תום בלי הפרדה בין הפסקאות. היו לדעתי גם יותר מדי סימני קריאה במקומות שלא התאים. פשוט הייתי שמחה לעוד קצת עריכה לשונית והגהה.
את העלילה מאוד אהבתי. למרות שהספר מוגדר כרומן ארוטי, הוא לא מוצף בקטעי סקס, והכל כתוב בצורה מדהימה. הוא רומנטי, וסקסי וממצחיק לפעמים ומרגש והכל בערבוב מושלם.
אין פה את הבחור "הנשי" והבחור "הגברי". להפך, הספר דיי צוחק על כל הסטראוטיפים. גם דן וגם תום מאוד גבריים, ומאוד בטוחים בעצמם (גם אם לוקח לדן זמן להגיע למצב הזה).
התאהבתי בתום מהרגע הראשון שהוא הופיע בספר. למרות גילו הצעיר יחסית, הוא לא פחד לעזוב את ביתו ולהתגייס. הוא יודע מי הוא ומרגיש בנוח לחיות בדיוק כפי שהוא. הוא לא מתבייש בהיותו הומו אבל גם לא צורח את זה ברחובות. הוא אמיץ, ונאמן ויחטוף כדור למען חבריו ולמען האנשים שהוא אוהב. ואם הוא לא היה דמות בדיונית וגיי מושלם הייתי רוצה אותו כחבר.
על דן בהתחלה ריחמתי. הוא בודד, ולא יודע מה זה לאהוב ומה זו אהבה בכלל או איך להרגיש בנוח עם עצמך. וגם ראיתי בו דברים שאני יכולה לראות בעצמי. אבל לאט לאט התאהבתי גם בו וחיכיתי לרגע שהוא יקבל את מה שהוא מרגיש ויפעל עם זה. הוא לא סטרייט והוא לא גיי והוא גם לא ביי. הוא משהו מיוחד, וזה משהו שלא ראיתי בספרים אחרים
הספר עמוס בשירים מעולים שרק הפכו את הספר ליותר מיוחד מבחינתי.
לעלילה הוכנסו גם קטעים של מתח ופעילות צבאית. מאוד אהבתי את הקטעים האלה, אפשר היה להרגיש ולהתחבר למתח, לדרמה ולכאב שבא בעקבותיו.
סיפור האהבה של דן ותום הוא סיפור רומנטי ומרגש ולא נופל מכל סיפור של גבר ואישה. אז אל תפחדו ותנו לו צאנס. לא תתחרטו

אני ממליצה על הספר בחום, והוא מקבל אצלי 4 כוכבים (בגלל העריכה הלשונית והגהה)




את הספר ניתן לרכוש גם דרך אינדיבוק וגם דרך הסופרת עצמה. בנוסף הספר יצא גם עם תרגום לאנגלית וניתן לרכוש דרך אמאזון.
לרכישה:
 http://goo.gl/9jwSmU
http://www.limormoyal.com/

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דואט ההונאה: לרדוף אחר הדרקון (1), לחסל את הדרקון (2) מאת טי. קיי. לי

It Ends with Us by Colleen Hoover

סאבית מאת טרה סו מי